Základní škola a Střední škola, Most, Jana Palacha 1534
příspěvková organizace

CANISTERAPIE

Charakteristika projektu: Pomocná terapie- pozitivní působení psa na zlepšení zdravotního stavu či postižení:
- navozuje kladné emoce, radostnou atmosféru,
- utváří a rozvíjí vztah ke zvířatům,
- rozvíjí dovednosti pro pozitivní naladění mysli – uvolnění, relaxace,
- rozvíjí smyslové vnímání – cvičí rozumové a pohybové schopnosti,
- posiluje sociální chování a sebeovládání, vnímání postižených lidí.
Přínos projektu: vede k rozvoji schopností poznávání a podporuje dovednosti týkající se duševní hygieny. Vede k rozvoji kompetence sociální a personální.

Canisterapie na ZŠS

I v letošním školním roce probíhá na ZŠ speciální canisterapie.
Canisterapií se rozumí léčebný kontakt psa a člověka. Pes už svou přítomností dokáže vyvolat dobrou náladu i tam, kde je jí nedostatek. Canisterapie přispívá k rozvoji hrubé i jemné motoriky, podněcuje komunikaci, rozvoj orientace v prostoru, nácvik koncentrace, rozvíjí citovou složku. Psi podněcují ke hře a pohybu, mají veliký vliv na psychiku a přispívají k duševní rovnováze.
V současné době máme ve škole k dispozici volnou třídu jako canisterapeutickou místnost. Náš canisterapeutický tým tvoří paní Lucie Gärtnerová, fenka labradorského retrívra Kendy a nová posila - bílá boxerka Sany. Sany je teprve 6 měsíců, ale je velice učenlivá a hned se stala miláčkem dětí.
Děti se s pejsky mohou mazlit a hladit je. Ti odvážnější si dají Kendy nebo Sany na vodítko, jdou s nimi za dveře a mezitím některé dítě ve třídě schová jejich oblíbenou hračku, míček nebo pamlsek a fenky musí hledat. Hodně legrace si užijeme při házení míčku, při přetahování silného provazu a dalších hrách. Za splnění úkolu odměníme psí slečny potleskem nebo piškotem. Děti se také naučily dát pejskovi napít ze speciální cestovní lahve, učí se říkat jednoduché povely, ale hlavně jim toto setkání přináší radost, uvolnění a dobrou náladu.

PaedDr. Iva Gregorová