Archiv:
Základní škola a Střední škola, Most, Jana Palacha 1534
příspěvková organizace

4.5. - 7.5. 2020

6.AS

Zdravím školáky 6.AS.

Po urputném boji s pýrem na našem školním záhonku, jsem k naší každoroční kytičce (jistě pozornému oku neunikla její fotografie v přiloženém souboru z minulého týdne), zasela ještě dva druhy semínek. Která to jsou, vám ještě neprozradím.

  • Prvním úkolem pro následující týden, bude ten Nezbedníčkův, č. 1. Připravil pro vás ve třídě na skříni, názvy jarních kytiček.

Šíma, Nikolka, Vláďa a Péťa je opíší a Jája s Janičkou a Páťou, je přepíší psace. Ale pozor! Jelikož jsou to květinky, které patří mezi první posly jara a již odkvetly, napište je do jednoho sloupce pod sebe. Druhý sloupec květin, stromů nebo keřů, které nyní kvetou, či se nás v blízké době chystají svými květy potěšit, vymyslete a napište sami.

Patří mezi ně i strom, pod kterým minulý pátek dostala hubičku nejedna slečna, maminka i babička. Nezapomeňte na něj a Nezbedníčkovi v úkolu podtrhněte pastelkou květinu, která se vám líbí.

Přetáhněte text v okénku ke správné kytičce. Samozřejmě, NEčtenářům malých písmen, prosím přečtěte.

  • Šíma, Nikolka a Vláďa by se mohli trošku intenzivněji věnovat čtení slov z oblasti lidského těla (oči, uši, pusa, nos, nohy, ruce). Pracovní listy naleznete v šanonu.

 

  • Stejně zajímavým dnem, byl ten všech čarodějnic. Jak to bylo s čarodějnicemi v dávných dobách, zjistíte zde.

https://www.youtube.com/watch?v=HHe29Q-jbv0&t=10s

A jak móóóc si přála Malá čarodějnice tančit o Filipojakubské noci, se můžete podívat zde..

https://www.youtube.com/watch?v=YlmGiFpEe9E&t=612s

  • Zopakujte si naše říkadla a písničky, č. 2. Když pozorně probádáte fotografie, zjistíte, že se na jedné z nich cosi vyskytlo. Já si toho všimla až při prohlížení fotografií a mám jisté podezření, že by to mohl být… Zkuste rozlousknout tuto záhadu se mnou a napsat mi, co si myslíte, že by to mohlo být.

 

  • Zapátrejte doma po ořezávátku a okrouhejte si na obyčejné tužce krásnou špičku. Také budete potřebovat pravítko, jehož číselná řada začíná nulou. Od trojky nám nepomůže J. V tomto týdnu se potrapte s rýsování přímek a úseček. Pozor na úchop pravítka, ať na úsečce nejsou kopečky od prstíků. Porovnávejte jejich délku, rýsujte podle určeného rozměru, označujte správnými body (vždy velká písmena). Úkoly naleznete pod č. 3.
 
  • Janička, Jája, Páťa a Péťa si opakuji násobilku 10 a 2.

    Nikola, Šíma a Vláďa procvičuji porovnávání čísel do 20 a jejich čtení.

     
  • Prvouka – prostudujte kalendář – ve škole pracujeme s několika typy kalendářů. Máme velký, měsíční, kam si zapisujeme, vše, co nás čeká a nemine. Listujeme i ve stolním a děti měli celoroční po měsících k zapisování. Tudíž představu děti mají. Ukažte dětem váš stolní kalendář a vaše zápisky (lékaře, úřady, dovolená…) Hledejte narozeniny, svátky, společně něco zapište. Ukažte jim kalendář v mobilním telefonu, máte-li i jiné formy kalendářů.

    Vytiskněte materiál č. 4 nebo si jej vytvořte. Prázdný kalendář vložte do folie. Kalendář s čísly rozstříhejte na kartičky, a na každou napište na druhou stranu úkol, akci,… Námětem vám můžou být popisky na posledním listu. Kartičky pak nalepte (ve škole používáme tuto lepící gumu http://www.kaspa.cz/lepici-guma-kores-gumfix-50g/nebo lepící suchý zip). Můžete přilepit jen růžek kartičky lepidlem do daného okýnka a následně opatrně odtrhnout. Nebo špendlíčky přichyťte ke korkové nástěnce. Jistě nějaký způsob naleznete. Dítě pak každý den plní úkol nebo zjišťuje, co jej daný den čeká.

     

    Zde další možnost kalendáře, se kterým můžete pracovat s dítětem celý měsíc.

    https://www.freeprintablepdf.eu/cs/cz-kalendare-pro-tisk

     
  • Přírodopis – zdroje elektrického proudu, druhy energie, elektrické spotřebiče, dodržování pravidel bezpečné práce s elektrickými přístroji

    Vypište, jaké ele. spotřebiče se běžně v domácnosti vyskytují.

    https://www.youtube.com/watch?v=xR0c-ivFopY
    https://www.youtube.com/watch?v=fh4I2zXc3_0
    https://www.youtube.com/watch?v=GhCcB5DBjPQ

     
  • Občanská výchova – evropská integrace, postavení v rámci EU -  složité téma. Podejte dětem, jako společnost kamarádů, kteří se domlouvají, pomáhají, ochraňují se.

    https://euhrou.cz/materialy/?kategorie=pro-nejmensi
    https://euhrou.cz/materialy/?kategorie=pro-skolaky
    https://www.youtube.com/watch?v=79OEQLHnGOE

 

  • Minulý týden vás rozpohybovala Míša, tento týden to bude Miro. Tak vyskočte... áááá cvičit.

https://www.youtube.com/watch?v=MUz1Ml8BhNo

Zde potřebný odkaz na materiály https://specmo-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/prosza_specmo_cz/Enpx-Ink4iZHoX6Bnwj1U7UBnOu2Gs20FSyjqcDnSV_wCg?e=N40eAv

 

Mějte se krásně a v pátek zase na shledanou. Paní učitelka Žaneta Prošková