27.4. - 30.4. 2020
6.AS
Zdravím,
další prosluněný týden za námi a doufám, že plno krásných před námi. Věřím, že se máte dobře a také se trochu věnujete učení.
Jelikož je jaro v plném proudu a nový život se probouzí, pohovořte s dětmi o podmínkách pěstování, osivu, sadbě a výpěstcích. Zkuste nějaké semínko (hrášek, fazolka, řeřicha…) probudit i doma. Nechte to s péčí na dětech, jen jim buďte rádcem.
Při odplevelování našeho školního záhonku, který jsem letos musela zvládnout bez vaší pomoci, jsem pojala podezření, že veškerý pýr světa, se přestěhoval právě k nám. Na chvíli jsem ho zahnala a uvolnila prostor pro naší léčivou kytičku. Vzpomenete si, kterápak to je?
Z čeho si dělám ve škole čaj?
Nakreslete mi, co všechno jste při sázení semínka potřebovali a obrázek uschovejte.
Jako vždy vše potřebné naleznete zde:
- Tento týden si prosím najděte čas na abecedu. Vytvořte s dětmi abecedu, viz. č1.
Vždy 1 karta pro jedno písmeno. Nechte děti hledat v domácnosti věci, které začínají na jednotlivá písmena. Pokuste si pro tento úkol vytvořit stálé místo, kde můžete ponechat abecedu po několik dní. Nenuťte děti splnit úkol najednou, ale nechte je, ať si jej plní průběžně třeba několik dní, až se jim zadaří většina písmen z abecedy. Jsem si vědoma, že doma nebudou v hojném počtu věci na X, Y, W.
Pracovat s abecedou můžete krásně na tomto odkazu https://prosisu.blogspot.com/2017/02/abeceda-slova.html
Vyvozujte počáteční písmeno, slabiku. Vyzkoušejte také poslední písmeno ve slově.
- Ve psaní procvičujte ! a ?.
- Přečtěte si (maminky, babičky) příběh Poplach! Materiál č. 2.
Najděte větu, ve které se vyskytuje ! a přepište ji psace. Nikolka, Šíma, Péťa a Vláďa velkým tiskacím písmem. Každý si vybaví jiné množství písmen, nemají ještě všechna zautomatizována, tak jim zbylá prosím poraďte.
Přepište také tři otázky v závěru. Jistě budete znát odpověď.
Vzpomenete si na všechna zvířátka, která hasila les?
Zkoušejte v běžném provozu dne vymýšlet různé věty. Udělejte si takový jiný den. Na jednu ruku si napište ? a na druhou !. Dlaň se rychleji maže, ale pohyb ruky je přirozenější. Na hřbetu vydrží déle, ale děti se musí soustředit na přetočení dlaně. Zvládnou-li hřbet, je to pro rozvoj lepší.
Pakliže v komunikaci použijete otázku, ukážete zároveň ?. Pakliže větu rozkazovací, ukážete !. Čím více členů se zapojí, tím lépe. Podpořte větu i důraznější intonací a vyžadujte ji i po dítěti.
Př:
Vylez už z té postel!
Máš vyčištěné zoubky?
Dáš si k snídani vánočku?
Ne, bonbóny snídat nebudeš!
K trénování můžete využít i tuto stránku.
- Janička, Petr, Páťa a Jája trénují násobilku 2. Materiál č. 3 a šanon.
Šíma, Nikol a Vláďa se zaměří na čtení a porovnávání čísel do 20.
http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/cislado20_1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/porovnejdo20_1.htm
- Prvouka - Ani tento týden na vás skřítek Nezbedníček nezapomněl a nachystal vám svůj úkol. Naleznete jej pod č.4. Myslím, že máte zjistit, který den v týdnu schoval.
On ty schovky tuze rád J.
Dále se zaměřte na orientaci v čase - měsíc, roční období, rok. Námětem vám může být prezentace č. 5.
- Občanská výchova – mezi významné představitele našeho státu patří prezident republiky. Pohovořte, proč tu je, kdo to je, kdo mu pomáhá…státní orgány a instituce (vláda, ministerstva ČR)
- Přírodopis – pohyb těles, jednoduché stroje a jejich využití v praxi – páka, kladka, nakloněná rovina, ozubené kolo. Jistě najdete příklady v domácnosti a v dětském pokojíčku (kleště, lis na česnek, klika, volant, kolečko, houpačka, klouzačka, šroub, schody, klín, posilovací stroj, vlek, jeřáb
https://slideplayer.cz/slide/3082010/
- Pohyb nám neuškodí, tak to zkuste s Míšou https://www.youtube.com/watch?v=h0XcdGIKTIY
Toť vše, opatrujte se a dejte o sobě vědět. Děkuji p. uč. Žaneta Prošková