18.5. - 22.5. 2020
PŠ1A
Dobrý den, moji studenti a studentky,
je tu další týden a další práce na ten čas. Procvičujte, vytrvejte, vše se hravě zvládne. Budu ráda, když mi napíšete na mail petulka-65@seznam.cz ,jak trávíte čas a jestli jste v pořádku. Opět vás budu všechny kontaktovat telefonicky tento týden. Nadále platí,abyste domácí přípravy posílali přes whats App i přes messenger .Vše ,co proberete ,zapisujte do sešitu. V příštím týdnu bych byla ráda, kdybyste si postupně přišli pro opakovací pracovní listy, které vám předám před školou a budu je očekávat po dohodě zpět.
Český jazyk: nezapomínejte při opakování a čtení hlasité i tiché, zvolte si libovolnou knihu či časopis a
čtěte.
Co jste četli zapište do sešitu, a můžete využít k opakování podstatných jmen, která v tom podtrháte.
Zopakujte si psaní velkých písmen a vypište z internetu všechny státy EU. Zkuste napsat pracovní
postup při přípravě palačinek, které jste jistě doma předvedli.Pracovní postup zapište do sešitu.
Matematika:změřte jednotlivé předměty na desetinná čísla, a ta pak sečtěte. Zkuste s nimi i odčítání, např.
6,87-1.26(příklady napište pod sebe a odčítejte ).
Geometrie: procvičte obvod čtverce -vzorec O=4.a, čtverec má 4 strany stejně dlouhé, používejte
násobilku) A obvod obdélníků -vzorec O= 2.(a+b) , obdélník má 2 strany vždy stejně dlouhé.
Vymyslete 2 čtverce a 2 obdélníky a vypočítejte jejich obvod
RV- pohovořte o rodině nad rodinnými fotografiemi, úloha rodiny.Projdi s rodiči základní vybavení
domácnosti,funkce jednotlivých prostor v rodině, a jejich funkce, jak se chováme v obýváku, co tam
děláme, jak v kuchyni ,a podobně.
ZV: jistě jste se v této době jako nikdy víc, pohybovali hodně v domácím prostředí, popište jak jste se cítili,
v čem jste pomáhali, jaké bylo společné soužití v rodině,zahrajte si nějakou stolní hru(Člověče nezlob
se ,je v naší třídě oblíbené).
Přeji vám všem pevné zdraví a krásné jarní dny.Vaše paní učitelka Petra Šamunová
Všechny Vás moc zdravím a zkusme se trochu odpoutat od pandemické chřipky a něco z učení sami zvládnout. Mgr. Balvín V.
PŠIA
Německý jazyk – samozřejmě opakujeme slovíčka, tento týden se zaměříme na jména známých zvířátek – pes, kočka, ježek, lev, medvěd, žirafa, zebra, myš, papoušek, krokodýl, velbloud. Pokud se nám vytratili z hlavy – tak použijeme překladač nebo slovník. Zopakujeme barvy a dbáme na správnou slovní výslovnost. Na YOUTUBE si najdeme text pohádky „O perníkové chaloupce v německém jazyce a pomalu si jí zkusíme přečíst.
Informatika – trénujeme překlady na Translátoru, sledujeme stránky školy a najdeme si na IDOSU – vlakové spojení do ZOO v Liberci.
Dramatická výchova – formou dramatického přednesu si natrénujeme písničku:“Skákal pes a Šla Nanynka do zelí!“ Odpovíme si na otázku co je za žánr sci – fi?
V občanské výchově si připomeneme si význam slovního spojení“ Slavné májové dny roku 1945!“
PŠ 1A PŘÍRODOPIS
PŘÍRODNÍ OBRAZ ZEMĚ
https://www.youtube.com/watch?v=W3UDeF3qotY
NAKRESLI SLUNCE A PLANETU ZEMI (TA JE 3 V POŘADÍ OD SLUNCE), TO ZNAMENÁ, ŽE PŘED PLANETOU ZEMÍ, MUSÍ BÝT JEŠTĚ 2 PLANETY. TAKÉ NA VYBARVENÍ PLANETY ZEMĚ POUŽIJ SPRÁVNÉ BARVY PASTELEK.