25.5. - 29.5. 2020
6.A
ČESKÝ JAZYK
Slovesa – str.43
cv. 12 a) doplň obojetné souhlásky (vyjmenovaná slova)
b) podtrhej slovesa
c) vypiš z článku slovesa – mýlím, cvičím, sbírám, uklízím – a časuj je ve všech osobách a číslech
(pomůže ti tabulka na str. 40)
d) podtrhej podstatná jména
cv. 13 – určit druhy vět
V obchodním domě – str. 67
cv. b) utvořte věty, ve kterých použijete slova z cvičení
ČTENÍ
„ Jak je těžké si vybrat správné povolání “- str. 66 – 69
Článek jste měli za úkol číst již minulý týden – přečtěte si článek i tento týden a odpovězte na otázky:
1.Čím chtěl Bořík být, když se už nechtěl stát strojvůdcem?
2.Proč si Bořík myslel, že jeho vybrané povolání je dobré zaměstnání?
3.Co si myslela maminka o tatínkovi a Boříkovi?
4.Kam bude muset Bořík jít, než se stane detektivem?
5.Čím nakonec Bořík bude?
6.Vypiš všechna jména kamarádů Boříka.
MATEMATIKA
Sčítání a odčítání do 10 000 s přechodem přes desítky – str. 57
cv. 4 – proveďte i zkoušku
slovní úlohy – cv. 3
dělení se zbytkem
najdi chybně vypočítané příklady a vypočítej správně
52 : 6 = 6 zb. 3 33 : 5 = 6 zb. 3
38 : 7 = 5 zb. 3 41 : 7 = 5 zb. 2
40 : 6 = 6 zb. 4 73 : 8 = 9 zb. 1
20 : 8 = 2 zb. 5 66 : 7 = 8 zb. 5
56 : 8 = 8 zb. 2 28 : 3 = 9 zb. 1
Geometrie
Pomocí pravítka narýsuj 2 úhly ostré, 2 úhly pravé, 2 úhly tupé.
(v učebnici na str. 91 si najdi, jak úhly vypadají)
OBČANSKÁ VÝCHOVA
Správný režim dne – opakování učiva
Režim dne (denní rytmus) se skládá: 8 hodin práce
8 hodin spánku
8 hodin volného času
Práce – patří vyučování ve škole, domácí příprava na vyučování, psaní domácích úkolů, pomoc rodičům v domácnosti.
Spánek – pro naše tělo nepostradatelný, děti potřebují více spánku než dospělí.
Volný čas – není nicnedělání, správně využitý volný čas je takový, který věnujeme sportu a našim zábavám neboli koníčkům.
Denní rytmus členů rodiny je různý.
Úkol: napiš denní řád (rytmus) teď, v době koronaviru. A) tvůj
B) jednoho člena rodiny
PŘÍRODOPIS
Botanika – semena a plody
Semeno – vzniká z oplozeného zárodku.
Plod – vyživuje a chrání semeno, obsahuje jedno i více semen, pomocí plodů se rostliny rozmnožují.
Plody jsou suché a dužnaté
Suché plody – rozdělujeme na pukavé (po dozrání se otevírají a semena z plodů vypadávají)- hrách, mák
nepukavé (mají jedno semeno a po dozrání se uvolňují z rostliny celé) – lískový oříšek, pšenice, slunečnice, bukvice
dužnaté plody – mají měkké oplodí
patří mezi ně bobule – rajče, okurka, hroznové víno
peckovice – švestka, broskev, meruňka
malvice – hruška, jablko
souplodí – více plodů navzájem spojené – maliník, jahodník
plodenství – více samostatných plodů – rybíz, bez černý
rozšiřování semen plodů: větrem, živočichy, vodou, vlastními silami
Otázka a úkoly:
1.Kdy vznikne semeno?
2.Co je plod?
3.Proč je plod pro semeno důležitý?
4.Jak se plody rozmnožují?
Šesťáci, posílám úkoly na další týden. Nejsou prázdniny – učte se, vypracovávejte úkoly!!!!
Vypracované úkoly ke kontrole posílejte na 6a@specmo.cz, nebo je noste do školy – každý den od 8.00 – 11.30 hodin. Můžete si přijít vyzvednout pracovní listy. Vaše třídní Martina Čáková
Německý jazyk:
Das Einkaufen - překlad jednoduchého textu- skládání vět podle předlohy (uč. str. 27)
Obrazová příloha - https://specmo-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/nekja_specmo_cz/EYZaP7hVan5JqTXL9IoYr2gBknUwb1qqkjDdKVxDrOuGNA?e=bUW6k2
Pracovní list k dispozici osobně ve škole.
FYZIKA
Gravitační síla- jak určujeme vodorovný a svislý směr, měření gravitační síly. Odpovězte na otázky 1, 2, 3 na straně 40, odpovědi pošlete na email: 9bspecmo@seznam.cz.
•Učebnice str. 38- 40
Zdraví Vás Jana Volrábová 😊
Dějepis 6.A,B EGYPT -najdi na internetu čt1-ivysílání -zadej E, do vyhledávače zadej:
1. Cestománie-Egypt
2. Svědkové času- Starověký Egypt a podívej se na pořady
Zeměpis 6. roč.
Typy písma ve světě
https://www.youtube.com/watch?v=lWqKczmun7w
https://www.youtube.com/watch?v=cnANe2qawo4
Podívejte se na videa. Zdraví Brunnerová