1.6. - 5.6. 2020
6.A
ČESKÝ JAZYK
Slovesa – koncovky sloves str. 44
Modré tabulky – zapamatujte si
1.osoba číslo jednotné – v koncovce měkké i (já maluji, tancuji, modeluji)
některá slovesa v 1. os. č. j. měkké krátké i nebo u (já hraji, hraju, já pracuji, pracuju)
ve 3. osobě množného čísla měkké dlouhé í nebo ou (oni pracují nebo pracujou, pijí nebo pijou)
str. 43 cv. 1 a, b
str. 44 cv. 2 a, b, c
str. 44 cv. 3
Náš byt str. 84
Přečtete si článek
cv. b -napište místnosti ve vašem bytě
-napište zařízení v jednotlivých místnostech vašeho bytu
cv. e - Popis vašeho bytu (jaký je dům, ve kterém bydlíte, na jakém poschodí, kolik má místností, jestli má balkon, jaký ten byt je- světlý, tmavý, teplý, stísněný…., na jakém místě – u hlavní silnice, na kraji města, ve středu města, kolik má vchodů)
ČTENÍ
„ Ahoj, Ervíne “- str. 70
Přečíst článek a odpovědět na otázky pod článkem (zelený rámeček) str. 73
MATEMATIKA
Sčítání a odčítání do 10 000 s přechodem přes desítky – str. 58
Str. 59 cv. 12 – proveďte i zkoušku
slovní úlohy – cv. 7, 9 má dva úkoly
pozor na jednotky – musí být i v zápisu, výpočtu, odpovědi
dělení se zbytkem
příklady vymýšlej nebo si přijď pro pracovní listy do školy
Geometrie – osa úhlu
Narýsuj pomocí pravítka trojúhelník – str. 93 cv. 4
Narýsuj pomocí pravítka čtverec – str. 93 cv. 5
OBČANSKÁ VÝCHOVA
Volný čas
V úkolech z minulého týdne jsme si zopakovali správný režim dne.
Volný čas – není nicnedělání, správně využitý volný čas je takový, který věnujeme sportu a našim zábavám neboli koníčkům, zábavě – jako je třeba návštěva divadla, kina, sledování televize, počítače……
Úkol: napiš, jak trávíš volný čas a porovnej, trávení tvého volného času nyní a před koronavirem
PŘÍRODOPIS
Botanika – Funkce rostlinného těla
Pro život rostlin je důležitá fotosyntéza a dýchání
Fotosyntéza je velmi složitý děj, probíhá na světle. Rostlina využívá energie slunečního záření a vytváří cukry. Pro tvorbu cukrů rostlina potřebuje oxid uhličitý a vodu. Fotosyntéza probíhá v chloroplastech.
Fotosyntéza je nejvýznamnější děj, který probíhá na Zemi. Je důležitá pro růst zelených rostlin. Vytváří se kyslík – nezbytný pro dýchání všech organismů.
Dýchání
Většina organismů potřebuje pro svůj život kyslík. Dýchání probíhá v mitochondriích – buněčné dýchání. Při buněčném dýchání rostlina přijímá kyslík, vzniká v ní oxid uhličitý a voda. Rostlina využívá energii z cukrů.
Nejvíce dýchají mladé rostliny – klíčící semena, méně části, které odpočívají – suchá semena, cibulky.
V prostředí bez kyslíku přestávají rostliny dýchat a začnou kvasit.
Otázky a odpovědi:
1.Co potřebuje většina organismů pro život?
2.Kde probíhá fotosyntéza?
3.Které látky vznikají v rostlině při dýchání?
4.Co se děje s rostlinou v prostředí bez kyslíku?
Šesťáci, posílám úkoly na další týden. Nejsou prázdniny – učte se, vypracovávejte úkoly!!!! Pokud nebudete pracovat, může to být posouzeno jako záškoláctví.
Vypracované úkoly ke kontrole posílejte na 6a@specmo.cz, nebo je noste do školy – každý den od 8.00 – 11.30 hodin. S některými jsem se již domluvila na kontrole a návštěvě školy. Kontaktujte mě všichni!!! Je to povinnost vašich rodičů. Můžete si přijít vyzvednout pracovní listy. Přeji vám ke Dni dětí – pondělí 1.6.
Vaše třídní Martina Čáková
Německý jazyk:
Opakování - das Obst und das Gemüse - přiřazování, doplňování, překlad
Pracovní list - předán pouze osobně
zeměpis – Kvíz – písmo ve světě
Najděte definici světových organizací a zapište do níže uvedeného odkazu
Zdraví Brunnerová
FYZIKA
Třecí síla- smykové tření, ovlivňování velikosti třecí síly v praxi. Vypište si jen zvýrazněné pasáže a především si látku nahlas přečtěte, můžete 2x. Do sešitu dále nakreslete obrázky ze strany 42 a 43. Tentokrát žádné otázky ani odpovědi!
• Učebnice str. 42- 44
https://www.youtube.com/watch?v=0CChJE9TVQk
Zdraví Vás Jana Volrábová 😊
Dějepis 6.A,B Řecko. Najdi na internetu čt1-iVysílání- do vyhledávače zadej Řecko a pak si pusť : 1. Cestománie - Řecko
2. Svědkové času - Starověké Řecko