15.6. - 19.6. 2020
7.A
Milí žáčci,
v týdnu od 15. června do 19. června 2020 vypracujte, prosím, následující úkoly:
Český jazyk
- Komunikační a slohová výchova
„Kočka a veverka“. Tvorba osnovy, slova stejného nebo podobného významu - viz učebnice ČJ, strana 81, cvičení 18.
- Literární výchova
V čítance na str. 61 - 63 čtěte “Borůvky“ od Olgy Černé.
Přečtený text vyprávějte vlastními slovy.
- Jazyková výchova
Shoda přísudku s podmětem - viz učebnice ČJ, strana 62 (žlutý odstavec - dole).
Do sešitu vypracujte cvičení z učebnice ČJ - č. 2 – č. 4, na straně 63.
Napište diktát:
https://www.umimecesky.cz/mluvene-diktaty-era-dinosauru/22
Opakování:
Procvičujte kořen - přípona:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koren-pripona-zdvojene-zmena-2-uroven/3002
Procvičujte psaní koncovek:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-mix
Procvičujte psaní párových souhlásek:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-souhlasky-parove-p-b-t-d
Procvičujte velká písmena:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-velka-pismena-lide-cas-mix
Procvičujte vyjmenovaná slova po „S“:
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-vyjmenovana-slova-po-s
Německý jazyk
Opakování: téma „SPORT“ – „Der Sport“.
Učebnice NJ, str. 22 a 23 – procvičujte jednotlivá cvičení. Pozorně čtěte, dbejte na správnou výslovnost v němčině.
Procvičujte sporty:
https://www.umimenemecky.cz/pexeso-sporty?source=explicitExercise
Procvičujte slovní zásobu - barvy:
https://www.umimenemecky.cz/pexeso-barvy?source=explicitExercise
Matematika
Opakování učiva: Písemné násobení jednociferným i dvojciferným dělitelem (viz pracovní listy).
Dělení se zbytkem:
https://www.matika.in/cs/category.php?category=demenie
Sousedé:
https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ee096224f98f
Sčítání a odčítání:
https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ed8c2042b3ac
Vaše „oblíbené“ pyramidy:
https://www.matika.in/cs/category.php?category=pysamida
Psovodi:
https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ed8c2a8eafa1
Násobilkové obdélníky:
https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ed8c30707917
Geometrie
Opakování: „Rýsování pravidelného šestiúhelníku a osmiúhelníku“.
Učebnice strana 82, cvičení č. 11 – č. 13.
Přírodopis
Rozšíření rostlin v České republice.
Botanika str. 67 - 69; pozorně čtěte!
Video – Ekosystémy naší přírody:
https://www.youtube.com/watch?v=nztndOZvERk
________________________________________________________
Vše zapisujte do sešitů a opět vám všem připomínám - nezapomínejte
na procvičování v minulosti probíraného učiva!
Do sešitu zapisujte k jednotlivým úlohám datum!!!
VYPRACOVANÉ ÚLOHY VYFOŤTE A ODEŠLETE NA: dakriz@specmo.cz
Všechny vás moc pozdravuji, opatrujte se, pomáhejte svým blízkým, učte se, hýbejte se a nezapomínejte na dodržování hygienických zásad.
Těším se na vaše splněné úkoly. Brzy na slyšenou a na viděnou! JJJ
Vaše třídní učitelka
D. Křížová
Občanská výchova:
Souhrnné opakování – odpovědnost rodičů za výchovu, děti bez rodiny, vtah k postiženým lidem
Souhrnné opakování – hospodaření domácnosti, peníze, zaměstnání, kvalifikace
D – 7.A opakování umělecké slohy:
1. ROMÁNSKÝ SLOH v 10. až 13. století, stavby – rotundy, baziliky, hrady, kláštery
2. GOTICKÝ SLOH v 13. až 16. století – stavba katedrál (katedrála sv. Víta na Pražském hradě), obrací člověka k Bohu
Nové učivo:
3. RENEZANCE – znovuzrození. Vznikla v Itálii, zaměřuje se na člověka, Stavby – pohodlné paláce, zámky obklopené zahradami. V Čechách je několik měst s renezančními domy na náměstí, například Telč, Slavonice, renezanční zámky: Velké Losiny, Litomyšl
Najdi na internetu obrázky renezančních staveb, můžeš obdivovat stavby v Čechách i v cizích zemích. Podívejte se na I-VYSÍLÁNÍ – Dějiny udatného národa českého – 52. díl Renezance
ZEMĚPIS - Podívej se na poslední prezentaci o tentokrát o Moravskoslezském kraji:
Vypracuj závěrečný test na Moravskoslezský kraj:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=xYx72MbQhEqSsnFi3yJY5gSct6utottGv4J8S57zyJ1UMzk1OUxMR1hDTVhYOEo1NEJRSDFaRUU3RS4u
Zdraví Rak Petr 🙂